2007. november 11., vasárnap

8. hét: torrent-razzia, Google Phone, közösségi fejlesztések

Ezen a héten is sok minden alakult itthon és a világban: a rendőrség magyar torrentszervereket foglalt le, elkezdődött a Firefox 3 bétatesztelése, alakul a Google Phone-ügy és a közösségi fejlesztések még a kajarendelést is utólérték.

A Flock a Firefox tuningolt verziója, most jelent meg az 1.0-ás verziója. Van benne Twitter, del.icio.us, Facebook, Youtube, és lehet benne blogolni is, és valahogy ezeket össze is tudja kapcsolni. Szóval kezeli a kapcsolatokat - az alcíme: the social web browser.

A hétfői után kedden is megtudtunk néminemű újdonságot a Google Phone-ról, pontosabban az Open Handset Alliance-ről (Samsung, LG, Motorola; T-Mobile, Telefonica; Intel, Nvidia, Qualcomm, Synaptics - kemény, népes csapat), és a platformról, a Androidról. Állítólag tud majd videót streamelni, meg mindenféle alkalmazásokat csinálnak majd rá. A kérdés, hogy valóban tud-e majd annyit, hogy megérje a felhasználóknak, mert a lényeg valójában az, hogy a Google a mobil hirdetési piacra is rátegye a kezét. Ha lesz választási lehetőség. De azért az is látható, hogy az OHA névsora bár erős, korántsem teljes - lesz alternatíva.

Újra Meetup. Témák: World of Warcraft kiegészítés fejlesztésről, szoftverszimuláció a választókörzetek átszabásával befolyásolható választási eredményekről, online sajtótájékoztató rendszerről, Linux alapú BIOS-ról, programozási nylevek automatizációjáról, a konzolokról mint a kultúra közvetitőiről. Meg a Guitar Heroról.

Megújul a Netvibes: a feedolvasóból közösségi linkmegosztó válik, talán egy egész szociális háló, nemsokára.

Az origo bloggerekkel akar újítani, érkezett a pletyka. Biztos megirigyelték az Index blog.hu-ját.

Az iGoogle furcsa dizájnokkal újít, kismacskák, veteményes, meg ki tudja még mi. A funkcionalitást a dolog nem érinti, nem sokan kedvelik, de állítólag jópofa is tud lenni.

A MySpace és a Facebook elirigyelte a Google-től az AdSense-t és az AdWords-t. Csinálnak tehát Hypertargetinget (MySpace-es felhasználói kategóriákra célzott hirdetések), és SocialAds-ot (Facebookon megoszthatjuk az ismerőseinkkel hogy mit vennénk, vettünk). Ez utóbbi ingyenreklámnak tűnik (naja, persze, semmi sincs ingyen), de a fogyasztói társadalomban, a milliom státuszszimbólum korában életképesnek tűnik.

Keresőmarketing Nap volt szerdán. Online Marketing, Pay per Click, Search Engine Marketing, és efféle hívószavak. Több nívós előadó, szárnybontogatás itthon - felzárkózás a külföldhöz.

Google munkaerő-fluktuáció. Kevés pénzért ki dolgozna, azonban ha annyi a fizetés, hogy egy életre elég 2-3 évet dolgozni, aztán lehet menni barkácsolni saját projektetket vagy hajómakettet, ki húzna le többet mint amennyi elég egy mégoly napfényes irodában, még oly jó csapattal is? Sok Google munkatárs részvényeladásból is többmillió dollárt kaszált. A felsővezetők milliárdokat. Alattuk meg jönnek-mennek.

Bővebben a Facebook-féle SocialAds-ról: A Facebook képes tárolni a felhasználói eBay-es, Amazonos, és valószínüleg még sok-sok webáruházbeli aktivitását, valamint olyan adatokat, amik nagy tömegben és megfelelően elemezve olyan információkhoz juttatják majd a gyártókat/hirdetőket, mint a termék útja a fogyasztóhoz, a vásárlói attitűdök változása az időben, satöbbi. És erre a lehetőségre feltehetőleg nem kevés közösségi site fog ráugrani, idővel.

Olvasnivalók: HVG a berlini Web 2.0 expóról, egy fejlesztője a Netvibes megújúlásáról, Népszabadság - Uj Péter - az Androidról, tanulmányok szociális hálókról az indianai egyetemről.

Csütörtök reggel az iWiW visszaugrott egy jó évtizedet az időben (Ehhez mindössze kb 7 órás karbantartásra volt szüksége). Az hagyján, hogy a frissítés révén a szerverhibák száma jelentősen megemelkedet, de hogy az alkalmazkodó szélességtől a fix 1024 pixelesre való váltás visszalépés, azt hiszem, józan paraszti ésszel belátható. A rikító szinek és a semmire sem jó ikonok szintén. Fejlesztés? Hihetetlen.

A Digg-et állítólag megveszi a New York Times vagy a Washington Post. A hír felröppenését többen a site hanyatlásával indokolják, bár volt már nagyobb slamasztikában is az oldal, mikor a HD DVD másolásvédelmét postolták a felhasználói, veszélybe sodorva az egész szolgáltatás egzisztenciáját. Az az eset igen tanulságos volt az online közösségek érdekérvényesítő képességeit illetően.

A Firefox 3 első bétájának tesztelése pénteken kezdődött. A 3-as verzió sok szempontból lesz továbbfejlesztve, állítólag még az ACID 2-n is át fog menni. Várjuk.

Képek érkeztek a Google féle Androidra írt alkalmazásról: a WhatsOpen keresőalkalmazása a telefonban lévő adatokat a webbel kombinálva ad találatokat.

A Box.net - ami egyesek szerinte "WebOS", mások szerint csak tárhely - már egymillió felhasználóval büszkélkedhet. A tároló- és megosztóoldal hamarosan új fejlesztést mutat be, de hogy mit, még titok.

Felbolydult a magyar net csütörtökön. Szerverteremekben razziázott a rendőrség. Délután hírek érkeztek róla, hogy szervereket foglalt le a rendőrség. Először a ButHumen torrent tracker site nyitóoldala vált elérhetetlenné, később több torrent, ftp és sms-web oldal is "eltűnt" a netről. Ezek nagy része ekkor csak bevonta a vitorlákat, a nagyobb bajt elkerülendő. A razzia során több ártatlan gépet is lefoglaltak, de volt, amelyet sikerült visszaszerezniük az üzemeltetőinek. A magyar "jogvédő" egyesületek, az ASVA és a ProART sietve üdvözölte a rendőrség fellépését, nem tisztázott, de valószínű, hogy ezeknek a szervezeteknek a korábbi feljelentései állnak a razzia mögött. Az egyesületek honlapjait az elkövetkező napokban több támadás is érte. Rendőrségi sajtótájékoztató hétfőn. A hosszú, 26-szor update-elt (frissiben tudósító) post után egy összefoglaló bejegyzés is készült. Nemmellesleg pénteken a világ egyik legnagyobb torrent-site-ját, a demonoid.com-ot is becsukták, bár azt nem a rendőrség vitte el, csak a kanadai jogvédő szervezet fenyegette meg a serverparkot, ahol a demonoid hostolt, így most az az oldal sem elérhető, bár állítólag a letöltést lehetővé tevő tracker server még mindig online. Forrás: Releaseblog.

A Netpincér is közösségi fejlesztéssel készült: a felhasználók megmutathatják ismerőseiknek rendeléseiket és értékeléseiket, így nem csak kumulált átlagot láthatunk, hanem a megbízható haver szája ízét is megtudhatjuk. A rendeléstörténet feed-ben is megosztható. A meghívós rendszer kicsit furcsa, úgy tűnik nekem, mintha csak új felhasználók lehetnének az ismerőseim az oldalon. Marketing-akció vagy közösségi fejlesztés? Kérdés. Mindenesetre a fejlesztők szerint a rendszer elő lesz készítve, hogy API-n keresztül közösségi hálózatokhoz csatlakozzon. Jövőre új dizájnt is kap a site. Jó rendelést, jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: