Az ötödik héten hallunk majd a Google Docs mobilos verziójáról, a Planet IH-ról ami fél úton van egy crawler és egy metablog között, a Coolspace-ről, a podcasting múltjáról és jelenéről, a Google harmadik negyedévi eredményéről valamint Koltai Róbert új filmjének marketingjéről.
A felütésben tehát Google Docs mobilra. A Webisztán maga szerint világviszonylatban is elsőként számolt be a szolgáltatásról, amit ellenőrizni nem tudok, mindenesetre az biztos, hogy a cikk publikálásakor még nem volt elérhető az amúgy szerkesztésre nem, de nézésre viszont mobilon igencsak alkalmatos alkalmazás. Szokásos Google-féle tök invalid html, de működik, Samsung telefonon egyenlőre nem sikerült előcsalogatni a Netfront böngészővel, de asztali browserben is működik, a szövegek lejönnek simán, a táblázatokat meg oszloponként lehet megnézni. Jó lesz ez még valamire, mobilitás rulez.
Azután a kicsit visszás megítélésű Internet Hungary konferencia talán legérdekesebb fejleményéről olvashatunk, egy ismertetőt a Planet IH-ról, valamint interjút az egyik készítőjével. A Planet IH egy automatikus newsgrabber és aggregátor, ami egy blogszerű formában köpi ki a megadott témáról, jelen esetben az IH-ról a neten bárhol megjelenő híreket. A rendszer teljesen automatikus, bár meg vannak adva default helyek ahol mindenképpen körülnéz, és bár vannak kisebb hibák (duplán, oldalról és feedről is beszedett hírek pl.) de a készítők saját elmondása szerint ők is meglepődtek, milyen eldugott cikkeket gyűjtött be a rendszer. Relevancia rulez.
Eztán pedig CoolSpace reloaded - megújult a CoolTV videomegosztó site-ja. A Webisztán szerint a dolog (még) nem igazán működik, amiben lehet is valami. Első blikkre az tűnik fel, hogy valamiért az url hirtelen IP-címmé változik, nem túl meggyőző, bár lehet, csak átmeneti probléma. Amúgy a lényeg, hogy közösségi oldal jelleget öltene a dolog, ha lenne közösség. Vannak alig nézett videók (vagy a számlálóval lehet a baj), elhagyatott fórumtémák, valami blog-szerű rendszer, ami szintén nem túl forgalmas és kicsit átláthatatlan (ha jól láttam, 4 bejegyzés készült eddig). Talán egyszer-kétszer belefut majd az emberek egy elhanyagolható része egy-egy CoolSpace-es videóba (gyanús IP-címes URL-be), de úgytűnik, ez az oldal annyira nemrulez.
A podcasting haldoklik, jelenti a következő post. Bezár a Yahoo podcast directoryja, kevés a tartalom, és kevés emberrel találkozni, aki valóban podcastol. Nem világos, miért sikertelen a podcasting, talán párhuzamot lehetne vonni az RSS-el, (amennyiben jól látom, a podcast elvileg egy mp3-feed), amit nagyátlagban csak a tech-freakek használnak. A dolog túl komplex egy egyszeri netezőnek. Persze ehhez hozzájön hogy a tartalom-előállítók sem állnak hosszú tömött sorokban. Meg aztán ahhoz hogy a maga teljes pompájában ragyogjon, azért szükség van egy iPodra, ami fityiszt mutat az egyre inkább kiteljesedő platform-függetlenségi tendenciáknak. A podcast tehát nemrulez.
A Google arat, kapjuk a hírt ezután. A harmadik negyedévben 4,23 milliárd dollárt kasszírozott a kereső- (és mindenmás-) óriás, ami jócskán meghaladja az előző év azonos időszakában beszedett pénzt, valamint a piacelemzők is jóval kevesebbre számítottak. Az AdSense-ből folyik be a legtöbb pénz továbbra is, sőt, egyre több. Megjöttek a Youtube-os videohirdetések is. Pénz, pénz, pénz, rulez.
Koltai Róbert meghívott a Megy a gőzős-klubba, kapta meg mindenki az emailt, akinek még nem lett teljesen elege a havi rendszeres myVIP spamból. A spamnak azért nem, de bacn-nek nevezhető levél marketingfogásnak valóban nem utolsó, és mondható, új szakasza a filmpromóciónak idehaza. Bár én ettől nem futok a moziba, az biztos, hogy sokakkal ez a levél ismertette meg a filmet. S amennyiben a film nem bukik akkorát, mint amekkorát a magyar filmek mostanában tudnak, akkor kijelenthetjük, filmpromótálás via myVIP bacn rulez.
Végül olvashatunk pár további infót a mobilos Google Docs-ról és a közösségi site-okon keresztüli filmpromóció történetéről. Follow-up rulez.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése